Vores medarbejdere er tættere på vores kunder end os
Vi har engang stillet vores medarbejdere spørgsmålet: Hvis nogen spurgte dig, hvem du arbejder for, hvad ville du så svare?
For langt størstedelen var det ikke Netminds. I stedet svarede de COOP, Lobyco, WebCRM, SCADA, Emply, Lessor, Ingeniøren eller en af vores andre kunder.
I vores optik er det netop, hvad vi ønsker at opnå. Med mere end 20 års erfaring har vi lært, at vores mest succesfulde teams er dem, hvor kunderne betragter specialisterne som deres egne. Bare uden alt besværet med rekruttering, kontrakter, betaling af løn og skat i et andet land, ISO-certificeret IT-infrastruktur med mere. Den tilgang betyder, at vi ikke blot stiller ressourcerne til rådighed – vi er også en strategisk samarbejdspartner.
Vi hjælper vores kunder med at rekruttere og styre remote teams, for at sikre, at de føler sig mest muligt forbundet, som arbejdede de under samme tag. Man kan faktisk diskutere, om vi er en it-virksomhed eller snarere en servicevirksomhed. For selvom vi udvikler software og ofte kender mere til processen end kunden, så kommer både design og koncepter typisk fra kunden.

Hvordan du integrerer dit team i din organisation.
Og hvorfor?
Alle kunder er forskellige. Det samme gælder deres virksomhedskultur. Over årene har vi erfaret, at de kunder, der gør vælger at integrere deres team i egen organisation, får et langt større udbytte. Især fordi teamet får en bedre forståelse for projektets mål. Vi ser, at de bliver mere passionerede og føler sig mere forbundet til kollegaerne på kundesiden. Fordelen er, at det mindsker risikoen for, at de skifter job, og derved vokser teamets kendskab til kundens virksomhed og projekt med årene. Samtidig minimerer det den tid, vi bruger at rekruttere og overføre viden.
Det handler mest om en tankegang – at sikre, at dit remote team kun er et klik væk i Microsoft Teams og modtager de samme informationer som interne medarbejdere. Vi tilbyder også praktisk hjælp til at arrangere team-events hos jer. For dit remote team motiveres på præcis samme måde som dit interne team. Og hvis du er villig til at investere i teambuilding, vil du til gengæld få en højere motivation, fastholdelse og produktivitet. Her er nogle idéer som inspiration til at få dit team til at føle sig som en del af din organisation.
Vi kan hjælpe jer med at vokse hurtigt og samtidig tilbyde høj fleksibilitet
Vi hjælper jer med at vokse hurtigt, når I har brug for it-specialister. Når I ikke har, kan I reducere omkostninger med kort varsel. Sammenlignet med at hyre internt, hvor der typisk er en opsigelsesperiode på tre måneder eller længere, er det typisk blot én måned hos os.
Fleksible kontrakter efter dine behov
Vi tilbyder kortvarige kontrakter med vores konsulenter, når I kun har brug for ressourcerne i en midlertidig periode. Men vi tilbyder også længerevarende kontrakter, afhængig af hvor længe I har brug for jeres team af it-specialister. Vores største og ældste kunder har i gennemsnit arbejdet med os i 13 år.
Hvordan sammensætter vi jeres team?

1. Møde om kundebehov
Sammen med kunden fastlægger vi et budget og en strategi for at sammensætte det rette team samt vælge de teknologier, der kræves for projektet. Typisk starter vi med 1-2 personer, der vil spille en central rolle som for eksempel teamleder.

2. Rekrutteringsprocessen
Afhængigt af hvor udfordrende det er at finde den rette kandidat, tager rekrutteringsprocessen som regel et par måneder. Vi foreslår kun kandidater, der har gennemført en vurderende samtale med en seniorudvikler inden for den pågældende teknologi.

3. Kickoff
Når projektet skydes igang vælger mange af vores kunder at være tilstede på vores kontor i nogle dage. Det er som regel også muligt, at kundens team kan arbejde on-site i en periode for blive bekendt med projektet og resten af den pågældende organisation.
"Hvad betyder det for jer, at vi er en dansk virksomhed?"

"Først og fremmest, at vi forstår hinanden på ledelsesniveau, og det handler ikke kun om sprog eller jura. Det handler især om tillid, når vi har ansvaret for kundens team, som måske står bag et kritisk IT-projekt, som kan have afgørende betydning for kundens forretning. At vi har flere kunder, som vi haft i mere end 10 år, og at vi også er her om 5 år, selv om kundens team eller interne organisation, måske ser anderledes til den tid. Vi er en langsigtet strategisk ressource partner.
De færreste har lyst til at være en lille kunde i en stor forretning. Vi er en virksomhed på 300 medarbejdere, og vi har mange teams på under 5 mand, selv om vi også har teams på 20, 40 og 100 mand. Vi forstår at selv en enkelt udvikler, kan være yderst vigtig for kunden, og flytter ikke folk fra et team til et andet."
Søren Thomsen,
CEO og stifter