top of page

HR-chef: en medarbejders fortaler eller en strategisk partner for virksomheden

  • Forfatters billede: Anna Kucherenko
    Anna Kucherenko
  • 21. maj
  • 3 min læsning




af  Iryna Yemets , HR-chef og HR-team hos  Netminds 


Det siges, at HR-tjenester normalt ikke er synlige i virksomheden. Når de fungerer korrekt, bemærker man det måske ikke engang, det føles som om alt bare går, som det skal være. Men hvis man fjerner det, eller hvis nogen af ​​processerne er i stykker, vil man helt sikkert mærke det.


Så hvad gør HR til en integreret del af virksomhedens drift og strategiske retning? 

Lad os starte med det grundlæggende - hvad er HR's primære rolle i virksomheden: Det er en forbindelsesbro mellem vores kunder, virksomheden og medarbejdere med det formål at nå fælles forretningsmål. HR sikrer, at kommunikation og samarbejde foregår på en professionel måde, og hjælper også med den konstante udvikling af hele organisationen og hver enkelt interessent.   


Og sådan opnår vi det hos Netminds.


Håndtering af medarbejderes livscyklus


At hjælpe medarbejderen med at starte sin karrierevej og blive integreret i virksomheden samt lære processer, kultur og interne regler at kende er HR's kernefunktion. Udover at lede medarbejderen, når de forlader virksomheden, skal de sørge for, at alle mulige problemer diskuteres, og at fratrædelsen forløber gnidningsløst og uden ubehagelige oplevelser.


Velvære-, fordels- og motivationsprogrammer


Det er ingen hemmelighed, at arbejde i dag ikke kun handler om at udføre opgaver og modtage kompensation (for nogle mennesker er det stadig sådan, og vi dømmer ikke :) 

Selvom et interessant projekt og opdaterede teknologier er nøglepunkterne med hensyn til motivation inden for IT-området, gør yderligere bonusser såsom velværeprogrammer, fordele, events og gaver den daglige rutine mere inspirerende og engagerende. 


Ved at holde medarbejderne motiverede og loyale, sikrer vi vores langvarige partnerskab med kunderne. 


Dyrkning af virksomhedskultur


Vi stræber efter at skabe et positivt miljø for at sikre, at organisationens værdier og medarbejdernes adfærd er i overensstemmelse. Hos Netminds sigter vi mod at dyrke medarbejderengagement, feedbackdeling og støtte, hvilket gør virksomheden til et trygt sted at samarbejde og kommunikere. Vi tror på, at det at gå en ekstra mil ud over sine personlige opgaver styrker teamånden, selv blandt medarbejdere, der arbejder på separate projekter. 


Den anden del af HR-jobbet er at hjælpe vores kunder med at eliminere kulturelle forskelle, forbedre den overordnede interaktion og kommunikation og integrere deres kultur i deres polske og ukrainske kollegers daglige rutine gennem teamritualer, gaver, events eller branded merchandise.


Læring og udvikling


Ved at bistå medarbejdernes udvikling via performance management af bløde og hårde færdigheder og afstemme personlige mål med forretningsmål, sikrer vi service af højere kvalitet, hvor vi opdager værdien af ​​hvert teammedlem og deres bidrag til fælles succes. 

Vi yder støtte i udarbejdelsen af ​​individuelle udviklingsplaner, rådgivning om videre udviklingstrin og organisering af interne kurser og ekstern uddannelse, såsom onlinekurser, certificeringer eller træningsprogrammer og konferencer. 


Udvikling af processer og politikker


Netminds har altid været en lavbureaukratisk virksomhed. Derfor har vi udviklet vores sæt af processer og procedurer, der hjælper os med at håndtere den daglige rutine og basale opgaver lettere. Der er dog altid plads til fleksibilitet og sund fornuft. 

Vi har også udviklet vores interne systemer for at sikre, at vores processer er dokumenteret på en klar måde, at medarbejderne har nem adgang til alle nødvendige oplysninger, og at alle opdateringer kommunikeres korrekt. Samtidig indsamles og administreres medarbejderdata korrekt.  


Risiko- og krisestyring


Regelmæssige tjek af stemning og atmosfære via en-til-en-møder, samvær med teamet eller snak i kaffepausen på kontorterrassen hjælper os med at være til stede sammen med medarbejderne for at forebygge problemer, før de opstår.

Samtidig, når man står over for uforudsigelige problemer, såsom fyringer eller økonomiske nedture, styrer HR korrekt kommunikation, støtter hele teamets mentale sundhed og afbøder yderligere risici, hvilket beskytter både medarbejdere og forretningsinteresser.


Undersøgelser og analyser


Ved at udføre regelmæssige og ad hoc-undersøgelser for at indsamle feedback, indsigt og data, hjælper vi os med at forstå det generelle billede af virksomheden og træffe strategiske beslutninger. At have forskellige former for information giver os mulighed for at se situationen fra forskellige perspektiver og fokusere mere på ting, der burde være i fokus lige nu, med det formål at blive bedre og bedre hver dag. 

Så HR handler ikke om at "elske mennesker", det handler om at hjælpe virksomheder med at være rentable, kunderne med at være tilfredse med tjenesterne, og folk med at have et behageligt sted at arbejde.

コメント


bottom of page